-
Częstochowa - Mstów
Częstochowa - Mstów
-
Przyrów - św. Anna
Przyrów - św. Anna
-
Koniecpol - Szlaki wodne
Koniecpol - Szlaki wodne
-
Olsztyn - Sokole Góry
Olsztyn - Sokole Góry
-
Janów - Złoty Potok - Ostrężnik
Janów - Złoty Potok - Ostrężnik
-
Poraj - Żarki Letnisko
Poraj - Żarki Letnisko
-
Lelów - Podlesie - Nakło
Lelów - Podlesie - Nakło
-
Niegowa - Mirów - Bobolice
Niegowa - Mirów - Bobolice
- Żarki - Leśniów
-
Koziegłowy - Cynków - Pińczyce
Koziegłowy - Cynków - Pińczyce
-
Myszków - Mrzygłód
Myszków - Mrzygłód
-
Włodowice - Rzędkowice
Włodowice - Rzędkowice
-
Kroczyce-Morsko-Góra Zborów
Kroczyce-Morsko-Góra Zborów
-
Zawiercie - Okiennik Wielki
Zawiercie - Okiennik Wielki
-
Ogrodzieniec - Podzamcze
Ogrodzieniec - Podzamcze
-
Miechów - Rezerwat Złota Góra
Miechów - Rezerwat Złota Góra
-
Dąbrowa Górnicza - Będzin
Dąbrowa Górnicza - Będzin
-
Olkusz - Klucze - Rabsztyn
Olkusz - Klucze - Rabsztyn
-
Chrzanów-Alwernia-Babice
Chrzanów-Alwernia-Babice
-
Kraków i okolice
Kraków i okolice
-
Ojców - Pieskowa Skała
Ojców - Pieskowa Skała
-
Wolbrom - Bydlin
Wolbrom - Bydlin
Regiony
Obiekty polecane
Apartamenty
Domki letniskowe
Gastronomia
Obiekt tygodnia
Hotele
Agroturystyka
Aktywny wypoczynek
Pensjonaty
Schroniska
Newsletter
Najczęściej wyszukiwane
Statystyka
- Wszytkich: 19126344
- W tym roku: 257770
- W tym miesiącu: 59706
- Dziś: 1220
- Online: 44
Kraków powalczy o metro? Jest szansa
Na budowę pierwszej linii podziemnej komunikacji w Krakowie potrzeba 9-11 miliardów złotych. Jeśli połowę pieniędzy dałaby Unia Europejska, drugą dołożyłby prywatny inwestor - informuje "Dziennik Polski".
Władze Krakowa zgłosiły w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju pomysł budowy pierwszej linii metra. Przedstawiciele urzędu miasta zapytali resort, jakie są szanse na współfinansowanie inwestycji ze środków unijnych przewidzianych na lata 2014-2020.
Jednym z argumentów w rozmowach z ministerstwem są starania Krakowa o organizację igrzysk zimowych w 2022 r. Koszt budowy pierwszej linii metra wschód-zachód szacuje się na 9-11 miliardów złotych, przy założeniu, że będzie miała ok. 17 km długości, w tym ok. 8 km pod ziemią. Aby inwestycja mogła być zrealizowana, dofinansowanie z UE musiałoby wynieść 4-5 mld zł.
To jednak dopiero połowa potrzebnej kwoty. Resztę miałby dołożyć inwestor zewnętrzny. Część wyłożonych pieniędzy odzyskiwałby on poprzez zarządzanie metrem, a pozostałe otrzymywałby od miasta przez 30 lat w formie corocznej dopłaty. Jak dowiedział się "Dziennik Polski", jest już firma zainteresowana takim rozwiązaniem.